Vi er på utkikk etter en dyktig Web-analytiker til å bli en del av vårt Marketing-team i en ledende SAAS bedrift. Som Web-analytiker vil du være ansvarlig for å analysere og rapportere web-trafikk, samt å gi innsikt og anbefalinger til vårt markedsføringsteam.
Ansvarsområder
Ansvarlig for data analyse og modellering av kundens kjøpsreise, samt å komme med konkrete tiltak gjennom å:
Ta eierskap og være ansvarlig for dataanalyse og modellering (f.eks. salg, churn, ROMI).
Bistå med design og måling av eksperimenter.
Bistå med attribusjon og segmenteringsmodeller, samt analysere hvordan de ulike markedskanalene våre bidrar til å generere leads og sørge for at vi jobber for best mulig ROMI.
Samarbeide med resten av teamet for å sikre fullstendig og nøyaktig sporing og måling av effekten til nytt og eksisterende innhold.
Samarbeide med utviklere og andre interessenter for å utvikle og opprettholde standarder for kundedata.
Bruker webanalyseverktøy til å spore konverteringer, salg, brukeratferd og andre nøkkelindikatorer for ytelse.
Samler inn og analyserer data fra ulike kilder for å gi innsikt og anbefalinger til markedsføringsteamet.
Utvikler og presenterer rapporter og dashboard
Overvåker og holder seg oppdatert på trender og endringer i webanalyse og markedsføringsteknologi
Kvalifikasjoner
Du er en erfaren bruker av web-analyse verktøy som for eksempel Google Analytics/Google 365/Adobe Analytics/Google Tag Manager/CMS analytics
Kjennskap til BI-verktøy og plattformer (positivt om du har erfaring med eksempelvis Google BigQuery, Google Analytics, Looker Studio, Tableau. PowerBI)
Du har innsikt i hvordan nettsteder er bygget opp og kan tagges, samt kunnskap om ulike skriptspråk, databaser og API-er for effektiv sammenstilling og presentasjon av data fra ulike kilder (herunder tagging, html, javascript, SDK, SQL etc.
Erfaring med digital markedsføring, programmatisk annonsering eller DMP/segmenteringsverktøy.
Kunnskap på ‘best practices’ innen kunde- og markedsanalyser
Kjennskap til en bred base av analytiske verktøy og språk (for eksempel R, SQL, Python). Det er også en fordel med kunnskap innen JavaScript.
God forståelse av digital markedsføring og nettstedets beste praksis.
Erfaring med A/B-testing og konverteringsoptimalisering er en fordel.
Sterk kommunikasjonsevne, både skriftlig og muntlig, med evnen til å presentere komplekse data på en klar og enkel måte.
Personlige egenskaper
Være selvgående og initiativrik.
Du har analytisk teft, forretningsforståelse og nysgjerrighet, gjerne med erfaring fra analytisk metodikk som A/B testing
Du liker å jobbe i team og skaper resultater sammen med andre
Du liker å formidle resultater fra eget arbeid og inspirere andre til å nå felles mål
Er en positiv og sosial person som andre trives med å jobbe i team sammen med.
Komfortabel med å ta ansvar og levere høy kvalitet.
Sterk fokus på kontinuerlig læring for å holde seg oppdatert med å endre analytisk teknologi og verktøy.
Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser og en mulighet til å jobbe i et sosialt og godt fagmiljø i en ledende SAAS-bedrift. Hvis du har en lidenskap for å analysere data og forstå brukeratferd, og ønsker å være en del av et dynamisk og profesjonelt team, så oppfordrer vi deg til å søke på stillingen som Web-analytiker i Marketing-teamet vårt. Vi lover at du får en variert og fleksibel hverdag med gode kollegaer og god stemning. Du kan jobbe fra hvor som helst, men helst innenfor Norges tidssone, og fint om du har mulighet til å ta turen til vårt kontor på Skøyen med jevne mellomrom.
Søk her
Del på:
Fylke:
OsloJobbtype:
Heltid/Deltid:
Arbeidstid:
Stillingstype:
Arbeidsområde:
Underkategori:
Rolle:
Hjemmekontorstatus:
Kompetanse:
Søknadsfrist:
Tiltredelse:
Arbeidssted:
Kontaktpersoner:
Hjemmeside:
www.visma.comAdresse:
Karenslyst Alle 56 0277 Oslo